Gönderen Konu: D&D - Soru & Cevap  (Okunma sayısı 1084 defa)

Kharnos

  • Narrator
  • - 21 -
  • İleti: 754
D&D - Soru & Cevap
« : Ara 30, 2010, 14:24:50 »
Dungeons & Dragons ile ilgili aklınıza gelen her türlü soruyu ve merak ettiğiniz her şeyi buradan han sakinlerine iletebilirsiniz. Sorularınız cevapsız kalmayacaktır.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

anasazi

  • Loremaster
  • - 3 -
  • İleti: 61
  • our tale begins...
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #1 : Şub 05, 2011, 12:13:01 »
Yeni edisyondan dolayi 3'te nasildi hatirlayamiyorum; bir yere tirmanmak strenght'ine mi yoksa dexterity'ne mi bakar merak ettim.
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

Kharnos

  • Narrator
  • - 21 -
  • İleti: 754
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #2 : Şub 05, 2011, 13:24:59 »
3'te tırmanırken Strength'ine bakılır. Check Penalty geçerlidir.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

anasazi

  • Loremaster
  • - 3 -
  • İleti: 61
  • our tale begins...
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #3 : Şub 06, 2011, 08:44:55 »
Tahmin ettigim gibi.
Gectigimiz haftaki oyunda oyuncularin bir tirmanis yapmalari gerekirken Strenght'e dayanan Athletics skillini kullanmalari, damda yururken Dexterity'e dayanan Acrobatics skillini kullanmalari gerekti.
Durum biraz tartisma yaratti, hatta 4th edition sacmalamis diyenler oldu fakat durum tahmin ettigim gibiymis, 4'te gariplik yokmus  :)
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

Kharnos

  • Narrator
  • - 21 -
  • İleti: 754
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #4 : Şub 06, 2011, 22:44:56 »
Athletics yeteneğinin Strength bazlı olmasıysa eğer tartışma yaratan, şunu söyleyebilirim. Gerçeğe göre düşünürsek bir işi yaparken pek çok kabiliyet aynı anda devreye giriyor olmalı. Oyun sistemi gereği her yetenek için tek bir "key ability" olacağından, en önemlisi seçilmeli. Fikrimi sorarsan bu durumda Athletics = Strength doğru olmalı.

Böyle bir tartışmanın en kısa yoldan nasıl çözüleceğine başka bir örnek vereyim. Tuzakları etkisiz hale getirirken Dexterity mi yoksa Intelligence mı kullanılmalı sorusu da bazen açmazlara yol açar, çünkü tuzak var, tuzak var. İkisi de yanlış değil, ama duruma göre Dexterity'e hiç ihtiyaç olmayabilir (örneğin hangi kabloyu kesmeliyim pozisyonu). Bu yüzden kural değişikliği yaptılar ve 3'te Dexterity ile çalışan bu yeteneğin anahtar kabiliyetini 3.5'ta Intelligence olarak değiştirdiler. Çünkü tuzağın yapısı nasıl olursa olsun Intelligence her halükarda gerekiyor. Key Ability de bu kritere göre seçilmeli.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

Aramil

  • Planewalker
  • - 5 -
  • İleti: 114
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #5 : Nis 09, 2011, 23:54:35 »
Merhaba Kharnos,

Alternatif kurallar bölümünde, korku ve etkileri başlıklı yazıyı okudum. Bugüne kadar uygulamadığımız ancak uygulanması gereken bir kuralı yazmışsın. Teşekkür ederim öncelikle. Ben bu kuralla ilgili bir şey sormak istiyorum. Bildiğimiz gibi ranger karakterinin favored enemy adlı bi class ability'si var. Bahsetmiş olduğun bu kurallar bir ranger'ın favored enemy'si için de geçerli olacak mı? Örneğin favored enemy olarak "undead" seçmiş bir ranger da undead ile karşılaştığı zaman etkilenip aynı penaltıları alacak mı veya alması daha da zorlaşacak mı?

Cevabın için şimdiden teşekkür ederim...
How shall we leave the lost road,
Time's getting short so follow me,
A leader's task so clearly,
To find a path out of the dark

Inilius Narteroth

Kharnos

  • Narrator
  • - 21 -
  • İleti: 754
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #6 : Nis 10, 2011, 00:05:36 »
Selam Aramil. Kurallar Selçuk abi tarafından hazırlanmıştı. Hepimiz teşekkürlerimizi ona borçluyuz. Güzel bir noktaya değinmişsin. Kurallarda Favored Enemy unsurundan bahsedilmiyor. Bu yüzden kendi fikrimi aktaracağım.

Korku kuralları daha önce hiç görmediğimiz, gördüğümüzde de muhtemelen şaşıracağımız ya da irkileceğimiz canavarlar için hazırlanmış. Ranger Favored Enemy olarak "Undead" seçse de daha önce hiç görmediği bir Undead ile karşılaşması mümkün. Bu klasmana giren o kadar çok canavar var ki... Mesela Skeleton basit ve güçsüz bir Undead türü. Ama bunun zombisi, mumyası, vampiri, hayaleti ve Lich gibi çok daha korkunçları da var. Yani bana sorarsan korkabilir. Sürekli olarak düşük CR'li Undead'ler ile savaşmışsa ve yüksek CR'li bir Undead canavarı daha önce hiç görmemişse bu oldukça muhtemel. Tabii "aşina" olan doğasından ötürü, korkuya karşı atacağı zarlarda ona Favored Enemy seviyesiyle orantılı bir prim verilebilir. Biraz GM insiyatifine bakıyor gibi. Ben olsam verirdim.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

Aramil

  • Planewalker
  • - 5 -
  • İleti: 114
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #7 : Nis 10, 2011, 00:23:04 »
Aslında bu şu sorunun cevabı aradığımız cevaptır diye düşünüyorum.

Bir ranger favored enemy puanlarını bu yaratıklarla karşılaştığı için mi alıyor, yoksa sadece bununla ilgili teorik bi bilgiye mi sahip?

Çünkü ranger, eğer bu yaratıklarla daha önce karşılaşmışsa ve bu sebepten dolayı fav. enemy bonuslarını almışsa korkması veya etkilenmesi çok doğru gibi gözükmüyo. Ancak bu artıları sadece okuyarak, uygulayarak veya birinin eğitmesiyle kazanıyorsa kısmen bi prim verilebilir.
How shall we leave the lost road,
Time's getting short so follow me,
A leader's task so clearly,
To find a path out of the dark

Inilius Narteroth

Kharnos

  • Narrator
  • - 21 -
  • İleti: 754
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #8 : Nis 10, 2011, 00:31:53 »
Eğer daha önce karşılaşmışsa (ve korkmamışsa) Selçuk Abi'nin sistemi zaten ikinci ve üçüncü karşılaşmalarda korku etkilerini en aza indirgeyip yok ediyor. Yani daha önce birkaç kere görüp korkmamayı başardığın bir rakipse zaten bir daha korkmuyorsun. Ama daha önce hiç görmemişsen kurallara göre korkma ihtimalin var. Bu sadece Fav. Enemy sahibi olanlar için değil, herkes için geçerli bir durum.
Bana sorarsan Fav. Enemy hem teorik bilgiyi hem de pratiği kapsıyor. Ranger, bu türde yaratıkların güdülerini, zayıf noktalarını ve onları nasıl avlayacağını biliyor. Ama Fav. Enemy'nin korkuyu tamamen ortadan kaldırması da bence doğru değil. Misal, Fav. Enemy olarak "Outsider" seçtin. Yolda görebileceğin bir Tiefling de, Cehennemin yedi kat dibindeki Demon Lord da Outsider yaratıklar. İkisi arasında bir fark olmaz mı?
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

Aramil

  • Planewalker
  • - 5 -
  • İleti: 114
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #9 : Nis 10, 2011, 00:42:11 »
Elbete farklı olmalıdır. Demek istediğim de buydu zaten. Yaratıklar fav. enemy başlığı altında tek bi isimle toplanıyo. Bu nedenle de genelleme yapmak doğru değil (Skeleton ve lich gibi).

Bir de bi sorum daha olucak. Örneğin immune to fear özelliği olan magic itemlar var. Bu itemler penaltıları ortadan kaldıracak mı? Yoksa senin yazdıklarınla, bizim bildiğimiz fear büyüsü tamamen farklı şeyler mi?
How shall we leave the lost road,
Time's getting short so follow me,
A leader's task so clearly,
To find a path out of the dark

Inilius Narteroth

Kharnos

  • Narrator
  • - 21 -
  • İleti: 754
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #10 : Nis 10, 2011, 00:52:02 »
Eğer Fear Immunity sağlayan bir Magic Item varsa, elbette ki ev kurallarında bahsedilen korku etkileri de seni bağlamaz. Genellikle böyle eşyalar her türlü korkuya karşı işe yarayacaktır. Lâkin, sadece Fear büyülerine karşı Immunity kazandırdığı belirtilmişse bu bir büyüsel korumadır, büyü haricindeki diğer korkutucu unsurlardan etkilenebilirsin. Bu durumda Paladin'in Aura of Courage kabiliyeti çok daha büyük önem kazanıyor.

"At 3rd level, a paladin is immune to fear (magical or otherwise)."
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

Meldor

  • Planewalker
  • - 6 -
  • İleti: 135
  • "Asla bensiz içmesin."
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #11 : Ara 07, 2011, 14:43:10 »
Merhaba arkadaşlar. Merak ettiğim bir konuda yardımınıza ihtiyacım var. Bir karakterin yaşı ilerledikçe kazanacağı ya da kaybedeceği şeyler var mıdır? Örneğin, 35 yaşında human bir fighter'ın alacağı eksiler ya da artılar var mıdır? Şimdiden teşekkür ederim.

Saygılarımla.
Scimitar

Kharnos

  • Narrator
  • - 21 -
  • İleti: 754
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #12 : Ara 08, 2011, 00:15:13 »
Meldor, karakterlerin yaşı ilerledikçe zihinsel ve sosyal kabiliyetlerinde gelişme, fiziksel kabiliyetlerinde ise zayıflama meydana gelir. Erişkin ve hâlâ genç olan bir karakterin Ability skorlarında herhangi bir değişiklik yoktur. Eğer kendi ırkına göre orta yaş grubuna girdiyse (örneğin insan ırkı için 35) Strength, Dexterity ve Constitution skorlarında 1 puanlık düşüş; Intelligence, Wisdom ve Charisma skorlarında da 1 puanlık artış olur. Eğer kendi ırkına göre yaşlılar grubuna girdiyse, orta yaşta meydana gelen değişikliğe ek olarak aynı skorlarda 2 puanlık artış/düşüş daha meydana gelir. Eğer iyice ihtiyarlamışsa, öncekilere ek olarak aynı skorlarda 3 puanlık artış/düşüş daha yaşanır (yani her skorda toplam 6 puanlık değişiklik olur). Bu artış ve düşüşler, karakterin Ability skorlarına bağlı olan diğer bütün özelliklerini de etkileyecektir (örneğin ataklar, savunma, yaşam puanı, yetenekler gibi).

Oyunlar genelde bir karakteri gençlikten ihtiyarlığa taşıyacak kadar uzun sürmedikleri için bu kurallar pek kullanılmaz. Yaşlı bir karakter yaratmak söz konusu olduğunda belki kullanılabilir, ama bana sorarsanız kullanılmaması da bir sorun yaratmaz. Ne de olsa Ability skorları yaşlı bir karaktere göre de hazırlanabilir. Yine de oyunu kuralına göre oynamak isteyenler kullanabilirler, böylece sorunlu bir oyuncunun 18 Str skoruna sahip bir moruk yaratması gibi saçma durumların da önüne geçilmiş olur.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

Meldor

  • Planewalker
  • - 6 -
  • İleti: 135
  • "Asla bensiz içmesin."
Ynt: D&D 3.x - Soru & Cevap
« Yanıtla #13 : Ara 09, 2011, 00:13:28 »
Verdiğin bilgi için teşekkür ederim dostum. Mantıklı bir şekilde düşündüğümüzde, yaş ilerledikçe bu tarz değişimlerin olması oyunu daha gerçekçi kılacaktır. Senin de dediğin gibi hem yaşlı hem çevik bir karakterin olması biraz garip dururdu. Tekrar teşekkür ederim dostum ben alacağımı aldım. ;)
Scimitar