Gönderen Konu: D&D Next  (Okunma sayısı 11483 defa)

Kharnos

  • Hancı
  • - 19 -
  • İleti: 658
Ynt: D&D Next
« YANITLA #40 : Ağu 17, 2012, 12:56:59 »
Selamlar. Bildiğiniz gibi D&D Next'in ikinci playtest sürümü çıktı. Ben de detaylı bir biçimde inceledim. Öncelikle öne çıkan yeniliklere göz gezdirelim.

- Karakter yaratma kuralları
- Dwarf, Elf, Halfling ve Human ırkları hakkında detaylı bilgi
- Cleric, Fighter, Rogue ve Wizard sınıfları hakkında detaylı bilgi
- 12 adet örnek özgeçmiş içeren Backgrounds bölümü
- Belirlenmiş bir Skill listesi
- 10 adet ustalık içeren Specialities bölümü
- Revize edilmiş bir Bestiary
- 3. seviyeye kadar olan büyüleri kapsayan bir büyü listesi
- Daha detaylı bir ekipman listesi
- Dijital ortam için interaktif karakter kağıdı

D&D Next hakkında daha detaylı bilgi edinmek veya oyunu denemek istiyorsanız tıklayın.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

anasazi

  • Yolcu
  • - 3 -
  • İleti: 52
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« YANITLA #41 : Ağu 19, 2012, 07:04:57 »
İkinci sürüme ek de geldi: sorcerer ve warlock sınıfları ve Reclaiming Blingdenstone adlı diyarlarda geçen bir macera.
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

anasazi

  • Yolcu
  • - 3 -
  • İleti: 52
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« YANITLA #42 : Ağu 21, 2012, 21:23:02 »
Sundering serisi ile Diyarlar'ın alacağı yeni hali çok merak ediyorum doğrusu.
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

Kharnos

  • Hancı
  • - 19 -
  • İleti: 658
Ynt: D&D Next
« YANITLA #43 : Ağu 22, 2012, 11:09:53 »
Galiba Unutulmuş Diyarlar'da böyle devasa olay, afet ve etkilerin yaşanmasına artık alışmak gerek.

Henüz bilmeyenler için kısa bilgi verelim. 4th Edition döneminde "Spellplague" olayı ile birbirlerine yaklaşarak birleşen Abeir ve Toril adlı iki dünya, D&D Next döneminde "Sundering" adı verilen bu olayla yeniden birbirlerinden ayrılıyorlar.

The Sundering döneminde Kader Tabletleri yeniden yazılmak zorunda kalır. Bu gelişme tanrıların, tanrıçaların ve diyarlara ait halkların hem görevlerini, hem de kaderlerini değiştirecek olan bir gelişmedir. Ama ölümlüler bunun kendileri için ne anlama geleceğini ve nelere yol açabileceğini bilmemektedir. Böylece diyarlarda güç sahibi olan herkes harekete geçecek, bu olayın nelere sebep olabileceğini ve bu olaydan nasıl çıkar elde edebileceklerini araştırmaya başlayacaktır.

The Sundering dönemi, Dungeons & Dragons'un altı meşhur yazarı tarafından[1] yazılacak altı farklı roman ile anlatılacak. Umarım bu romanlar güzel olur, en büyük isteklerimden birisi bu.
 1. R.A. Salvatore, Paul S. Kemp, Erin M. Evans, Richard Lee Byers, Troy Denning ve Ed Greenwood
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

anasazi

  • Yolcu
  • - 3 -
  • İleti: 52
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« YANITLA #44 : Ağu 22, 2012, 19:02:09 »
Bu serinin beni en cok sevindiren tarafi Spellplague olaylarini cope atmayacak olmalari. Abeir'i ucuracaklar belki ama yine de silbastan yapmayacaklar.
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

Kharnos

  • Hancı
  • - 19 -
  • İleti: 658
Ynt: D&D Next
« YANITLA #45 : Eki 08, 2012, 11:55:26 »
Ekipmanlar ve genel oyun tecrübesi konusunda fikir soran Wizards'a şunları yazdım.

- There are some weapons which haven't got any difference from each other. The fact that we can score a critical hit only on a natural 20 reduces the variety in weapons even more. Slight differences might be added to weapons.

- I think that penalties for wearing heavy armor should be greater for some heavy armor types. Characters who don't use Stealth skill are nearly unaffected.

- We are not allowed to use Dexterity bonus while wearing Heavy Armor. So, none of us will put a good score on Dex if we plan to use Heavy Armor. I can understand Heavy Armor with no Dex bonus, but if all warriors have a Dex score of 10-11, it means Heavy Armor rules really manipulate character creation. Some flexibility might be added to these rules.

- Character creation was really fast (which is important to many of us) and fun. I loved Advantage/Disadvantage rule, because it is fast, easily understandable and it encourages us to be creative in combat scenes.

- I'm very happy to see that some classes (such as Rogues or Wizards) are fearsome even in Level 1.

- Finally, I love character traits which hasn't got any mathematical value. They add a good flavor and they create new role playing opportunities. I'd like to see more flavors like that.


Henüz erken olsa da, D&D Next tecrübelerimiz ve kurallar hakkındaki düşüncelerimizi burada paylaşalım ey sevgili Playtest tayfası.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

anasazi

  • Yolcu
  • - 3 -
  • İleti: 52
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« YANITLA #46 : Eki 08, 2012, 20:36:12 »
Karakter yaratmak gerçekten çok kolay ve eğlenceli. Umarım edisyon tamamlandığında da bu halini korur ve interaktif alanda da desteklenir (4. edisyondaki adventure tools benzeri bir karakter yaratma modülü çok güzel olur).

Wizard ilk levelda bile oldukça göz dağı veriyor (vermiş olmalıyım en azından). At-Will özelliğindeki cantriplerin dozajları (ilerleyen levellarda fazla artmadıklarını düşününce) oldukça yerinde. Goblin (ve de kobold tahmini yürütüyorum) gibi yaratıkları tek bir magic missile ile alt etmek çok eğlenceli. Sadece büyü sisteminde 4. edisyondaki encounter powerların ayarında da birşeyler yapsalardı daha iyi olabilirdi. Mesela günde belli bir sayıda büyüyü hazırlayabiliyorsun, buna OK, fakat bazı büyüleri geri hatırlama (ya da tekrar hazırlama) işi uzun bir dinlenme zamanı gerektirmeseydi keşke (Mesela güçlü büyüler daily kafasında, biraz daha orta halli büyüler de yine belli bir adet limitiyle encounter kafasında olabilirdi; burning hands için uzun bir dinlenme gerekli olması üzdü beni).

Encounter hızının nasıl olduğunu pek anlayamadık. Umarım bir dahaki denemelerimizde daha iyi test edebiliriz.

Avantaj/Dezavantaj özelliği 4. edisyonun çokça kullandığı bazı powerlardaki ikinci kez zar at, yüksek olanı al mantalitesinde. Fena değil. Genelleme yaparak daha basitleştirmişler bence.

Background ve speciality özellikleri bence çok güzel. Bir zamandan sonra bu ikisi için de seçenekler limitsizleşecek gibi. Skilllerin başta abilitylere ve ardından bu iki özelliğe bağlanması bence epey yerinde olmuş. Artık lütfen puan verdiğimiz bir skill listesi görmeyelim.

Peki ya feat'ler? Birden çok speciality seçilebilecek mi acaba?

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bir dahaki test için sabırsızım.

When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

anasazi

  • Yolcu
  • - 3 -
  • İleti: 52
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« YANITLA #47 : Eki 09, 2012, 00:45:30 »
Ufak bir magic item guncellemesi ile beraber xp sistemi revizesi gelmis.
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

Kharnos

  • Hancı
  • - 19 -
  • İleti: 658
Ynt: D&D Next
« YANITLA #48 : Eki 10, 2012, 19:15:02 »
Wizard'lar klasik vancian magic sistemiyle (ezberle, kullan, dinlen) devam ediyorlar. Bunun en önemli gerekçesinin, playtest dökümanları yayınlanmadan önceki oylamalar ve tartışmalar olduğunu düşünüyorum. Bu konu da gündeme gelmişti. Önemli bir oyuncu kitlesi, D&D'nin hem orjinal havasının hem de duruşunun bozulmaması adına bazı şeylerin klişe olarak kalmasını ve Wizard'ların eski büyü sistemiyle devam etmesi gerektiğini savunmuştu.

Vancian sistem, yeni büyü sistemleri ve yaklaşımlarına göre pek çok yönden hantal olsa da en azından Wizard'ların Level 1'deki yetersizlikten bir nebze de olsa kurtulduğunu görmek içimi rahatlattı. Tabii bunu 3.x sürümlerle kıyaslayarak söylüyorum, 4th edition'da durum şüphesiz ki daha farklıydı.

Short Rest sırasında Wizard'a en azından 1-2 büyüyü tekrardan hazırlama olanağı (ya da buna benzer bir kısmi toparlanma olanağı) vermeliler bence. Görünen o ki bir grubun adventure esnasında short rest yaparak kendini toparlaması ve long rest yapmaya ihtiyaç duymadan maceraya tam gaz devam etmesi mümkün. Wizard'ın da bir şekilde onlara yetişebiliyor olması gerekir. Ben olsam, short rest esnasında hit dice harcayarak hit point kazanmaya alternatif olarak, bu zarın eğer istenirse spell'leri geri kazanma amacıyla kullanılabilmesini de sağlardım. Böylece Wizard, sağlığından sıhhatinden feragat edip telef olmak pahasına büyü gücüne odaklanabilir. Belki bir house rule yaparım bunun için.

Magic Item eklentisini (A'dan Z'ye olmasa da) inceledim. Ben Low-Fantsay ve Low-Magic kavramlarının eli bayraklı savunucusu olsam da bu sefer gördüğim magic item yaklaşımından memnunum diyebilirim. Magic Item olayı artık +1d6 elemental damage ya da elemental resistance hakimiyetinden kurtulmuş gibi. Ne kadar küçük (ve düşünsek akıl edebileceğimiz) şeyler olsalar da, yeni magical özelliklerin bazıları beni çok eğlendirdi.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

anasazi

  • Yolcu
  • - 3 -
  • İleti: 52
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« YANITLA #49 : Eki 30, 2012, 21:24:02 »
Klasik 4 sınıfla 1'den 10'uncu levela kadar oynanabilirliği sağlayan yeni playtest fırından çıktı.

İlk gözüme çarpan eklentilerden birisi dinlenmeye ve iyileşmeye getirdikleri deneysel kurallar. Bu tarz alternatif kuralların varlığı ve çokluğu bence yeni sistemi oldukça zevkli hale getirecek.

Bir eklenti bazı büyülere konsantrasyon şartı koymaları. Örneğin bir büyücü beşinci level conjuration büyüsü olan cloudkill'i 10 dakikadan fazla olmamak şartıyla konsantre olduğu kadar sürdürebiliyor. Başka konsantrasyon gerektiren bir büyü yaptığında otomatiktan bir öncekini kaybediyor. Bir büyüye konsantre olmuş durumdayken hasar alırsa constitution kurtarma zarı gerekiyor.

Disarm ve grab eklenmiş, yine basitçe ability checklerine dayanıyor. Çoğu şeyin de abilitylere dayandırılması benim baya baya içime sindi.

Kritik hasarda yapılan güncellemeyi tam anlayamadım açıkçası.

Two-Weapon Fighting kurallara eklenmiş fakat bu haliyle oldukça caydırıcı. Her iki eldeki silah için de ayrı ayrı saldırı yapılıyor fakat her iki saldırı da dezavantajlı oluyor.

Sınıflarda belli başlı törpülenmeler mevcut. Ayrı ayrı incelemeli. Warlock ve sorcerer'ı feedbackler nedeniyle şimdilik çıkartmışlar. Umarım bu iki sınıfı da tekrar görebiliriz.

Skill sayısında bir artış var, bu beni bir hayli rahatsız etti. Artık başlangıçta dört skill sahibiyiz. Umarım skill'ler çarşaf gibi bir liste halinde olmaz ve oldukça sade ve az kalır.

Level XP değerlerinde bir değişiklik var, bir de 54 sayfalık bir bestiary. Uzun bir playtest dönemi bizi bekliyor anlaşılan :)
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.