Gönderen Konu: D&D Next  (Okunma sayısı 2244 defa)

Kharnos

  • Narrator
  • - 20 -
  • İleti: 745
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #20 : Şub 09, 2012, 21:41:24 »
Ejderhanın (ve de dolayısıyla Dragonborn'un) nefesi elbette güçlenecektir, bu onun doğasında var. Ama benim sorguladığım şey neden güçlendiği değil. "Level" kavramına burada yüklenmiş olan rol. 50 yaşında olup da Level 1 olan bir Dragonborn, ve 20 yaşında olup da Level 5 olan bir Dragonborn'u yan yana koyalım. Hangisinin nefesi daha güçlü olmalıdır? Level nedir?

Fighter'ın 4th Edition'da nasıl olduğunu maalesef bilemiyorum.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

anasazi

  • Loremaster
  • - 3 -
  • İleti: 61
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #21 : Şub 09, 2012, 21:45:10 »
Abi tasarim ekibinin isi gercekten zor ya.
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

Vetrinus

  • Loremaster
  • - 8 -
  • İleti: 190
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #22 : Şub 09, 2012, 21:53:07 »
Kesinlikle çok zor Yazgan. Tam kendi kendime: "wisdom skoru da otomatik olarak artsın" diye düşünüyordum ki İlker'in Level ve yaş ayrımının altını çizdiği yorumu okudum. Ve kafamın içinde şu noktaya geldim: Bu adamlar bir sistem tasarlıyorlar, belli başlı değişmez kurallar tabii ki var, olmalı da aksi taktirde bir anlamı kalmaz. Ancak işte bu tasarlanırken, bunu masasına alan insanların bunu hareket ettireceklerini de düşünmeleri gerekiyor fazlaca. Bu yüzden bir "din" kitabı niteliğinde değil de bir "rehber" niteliğinde tasarlamaları gerek. Evet işleri gerçekten zor.
J'alre

Kharnos

  • Narrator
  • - 20 -
  • İleti: 745
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #23 : Şub 09, 2012, 21:59:55 »
Opsiyonel yapmasalar bile, uygulamada "opsiyonelleşeceği" görüşündeyim. Bir karakter yaratıyorsun ve o karakter level atladıkça hikayeye ve oyuncunun seçimlerine göre gelişme gösteremeyecekse biraz iğreti durur sanki. Bu bağlamda ırksal kabiliyetlerin otomatik olarak artması da biraz iğreti. Fazla "sistemsel" bana göre.

Irksal kabiliyetlerin gelişimi söz konusu ise sistem fazla seçenek sunmaz. Çünkü ırksal özellikler o ırkın belli başlı özelliklerini ön plana çıkarmak ve onu diğerlerinden ayırmak konusunda belirleyici olmalıdır. Yani elfler (genel olarak) zarif, zeki ve felsefi, cüceler de (yine genelliyorum) dayanıklı, sağduyulu ve çalışkan olmalıdır, ki ırk dediğimiz şeyin oyunda bir anlamı olsun. Oyunu tasarlayanlar da bu ufak tefek sayıların karakter tecrübesi arttıkça iyice küçülüp anlamını kaybetmemesi için, karakter geliştikçe ırksal kabiliyetlerin de gelişmesinin iyi olacağını öngörmüşler. Gerçekten de faydalı olabilecek bir düşünce, ama bunun Level'a bağlanmasının mantıklı olup olmadığı konusunda henüz kararsızım. "Tecrübe" dediğimiz, belli başlı işlerde edindiğimiz ustalıklarımızın ölçütü olan Level kavramı ırksal gelişimde ne gibi bir rolü olmalıdır? Her ikisinin de aynı anda gelişmekte olduğu mu varsayılmalıdır?

Öte yandan, tasarım ekibinin işi gerçekten çok zor. Hiçbir sistem kusursuz olamaz, olmayacaktır da. Herkesin beğenebileceği türden birşey yapmak malesef imkansız. Benim sevdiğim gibi yapsalar bir başkası beğenmeyebilir, ona göre yapsalar ben beğenmeyebilirim. Zaten D&D, kendi içinde dört farklı Edition ve dört farklı oyuncu kitlesi (hadi ilk Edition'u saymayın) ile uğraşıyordu. D&D Next'i de daha çok insana hitap edebilmek için hazırlıyorlar. O yüzden bu sefer çoğunluk ne derse o olacak ve geriye kalanlar da beğenmediği kuralları kendi ev kuralları ile değiştirecekler. En azından böyle opsiyonlarımızın olacak olması güzel bir şey.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

Vetrinus

  • Loremaster
  • - 8 -
  • İleti: 190
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #24 : Şub 09, 2012, 22:07:57 »
" Oyunu tasarlayanlar da bu ufak tefek sayıların karakter tecrübesi arttıkça iyice küçülüp anlamını kaybetmemesi için, karakter geliştikçe ırksal kabiliyetlerin de gelişmesinin iyi olacağını öngörmüşler." İşte bu noktada sıkıntı var bence. Benim karakterimin ırksal kabiliyetleri, yaşadığım hikayenin içinde benimle birlikte zaten gelişeceklerdir. Bunu sayısal olarak korumaya çalışmak fazla "sistematik" geliyor bana. Çünkü bu özellikler karakterin sonradan kendine "seçtiği" şeyler değil, onunla aynı anda "varolan" özellikler.
J'alre

Kharnos

  • Narrator
  • - 20 -
  • İleti: 745
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #25 : Şub 09, 2012, 22:25:42 »
Bunu sayısal olarak korumaya çalışmak fazla "sistematik" geliyor bana.

Haklı olabilirsin. Bunu yaparak hedefledikleri şey ise bence şu: Örneğin bir cücesin ve ırkından dolayı metallerden ve taşlardan çok iyi anlıyorsun. Bununla ilgili koca bir geçmişin var. Sonra bu işten hiç anlamayan bir karakter geliyor ve ilgili yeteneğe üç beş puan yatırarak, taş ve metaller konusunda bir anda seninle aynı seviyeye geliyor, hatta seni geçiyor. O an itibariyle cücenin taşlardan ve metallerden anlıyor olması gerçeğini oyuna yansıtmak sadece roleplaying unsurlarına kalıyor. Sistem tasarımcıları da cücenin bu konuda, hem RP hem de sistemsel açıdan hep "özel" kalmasını sağlamak için bir insiyatif almışlar gibi. Bana sorarsan, sistem kendi açıklarından birini kapatmaya çalışıyor, ama bunu başka bir yerden açık vermeden yapmalı. Yani öyle bir şey yapmalı ki, azimle çalışan adamın o cüceyi geçmesine de olanak verilmeli. Tabii bu iş öyle kolay olmamalı.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

Vetrinus

  • Loremaster
  • - 8 -
  • İleti: 190
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #26 : Şub 09, 2012, 22:29:43 »
"Yani öyle bir şey yapmalı ki, azimle çalışan adamın o cüceyi geçmesine de olanak verilmeli. Tabii bu iş öyle kolay olmamalı."
Kesinlikle, böyle bir "şans" olmalı ve hiç de kolay olmamalı. Öyle hissediyorum ki mutlaka açık kalacak ve bu iş ev kurallarıyla çözülecek. 
J'alre

Kharnos

  • Narrator
  • - 20 -
  • İleti: 745
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #27 : Şub 09, 2012, 22:33:28 »
Sistem mekaniklerinin çok rahat hareket ettirilebilir, eksiltip eklenebilir yapıda hazırlanacak olması benim ilgimi çekiyor. 3.5 sisteminde beğenmediğiniz bir kuralı değiştirmeye çalışmak çok zor, çünkü bütün kurallar birbirine o kadar sıkı bağlı ki, birini değiştirdiğinizde oyunun pek çok ayarını bozuyorsunuz. Umarım ki D&D Next böyle olmaz ve Windows arkaplanı değiştirir gibi kural yapısını değiştirebiliriz. O zaman neyi nasıl yaptıkları hiç problem olmaz. Yaşasın ev kuralları :)
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

anasazi

  • Loremaster
  • - 3 -
  • İleti: 61
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #28 : Şub 09, 2012, 22:52:45 »
Benim tahminim epey bir kolaylaştıracakları; bunu 4'te sağladılar, devamı da gelecektir.
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

anasazi

  • Loremaster
  • - 3 -
  • İleti: 61
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #29 : Şub 10, 2012, 23:30:22 »
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

anasazi

  • Loremaster
  • - 3 -
  • İleti: 61
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #30 : Şub 14, 2012, 03:15:36 »
Legends & Lore bölümünde yayınlanan epey bir önemli anket: Uniting The Editions
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

anasazi

  • Loremaster
  • - 3 -
  • İleti: 61
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #31 : Şub 18, 2012, 00:01:09 »
Bu haftaki blog konuları da epey ilgi çekici:

http://community.wizards.com/dndnext
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

Kharnos

  • Narrator
  • - 20 -
  • İleti: 745
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #32 : Nis 26, 2012, 13:04:53 »
Monte Cook, Wizards of the Coast firmasındaki görevinden ayrıldı. Uzun bir süredir Dungeons & Dragons oyunlarının baş tasarımcısı olan Monte Cook, firmadan ayrılışı sebebiyle D&D Next projesi üzerinde çalışmaya da devam etmeyeceğini bildirdi. Profesyonellik gereği detaylı bir açıklama yapmamış olsa da, ayrılık sebebinin "fikir ayrılıkları" olduğunu belirtti.

D&D Next için çok üzücü bir gelişme. Projeyi Rob Schwalb and Bruce Cordell yürütmeye devam edecekler.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

anasazi

  • Loremaster
  • - 3 -
  • İleti: 61
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #33 : Nis 26, 2012, 20:58:24 »
şaşirtici bir gelisme.
playtest de 24 mayis olarak aciklanmis.
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

ZengalDarkskull

  • Adventurer
  • - 6 -
  • İleti: 131
  • Toprak, sana karışalım.
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #34 : Nis 27, 2012, 10:34:09 »
 Monte Cook aslında hepimize D&D'yi sevdirmiş, Frp'nin temellerine hizmet etmiş birisi. Bu kişiyi kaybetmek D&D için Wizards of The Coast firması için de büyük bir kayıp, çünkü artık tamamen ticari bir boyut kazanmış olan "Rol Yapma Oyunları" için sihirli bir dokunuş gerek. Herkes için pek çok alternatif mevcut Paizo ile genişleyen piyasa artık duayen ve oyuncunun halinden anlayan tasarımcılara ihtiyaç duyuyor. Monte Cook'un yıllar süren hizmetini bitirişi kendi sitesinden yayınladığı şu blogla bizlere ulaşıyor;

 "[2012/04/25 12:30 pm]
Change of Plans

Last week I decided that I would leave my contract position with Wizards of the Coast. I am no longer working on Dungeons & Dragons, although I may provide occasional consultation in the future. My decision is one based on differences of opinion with the company. However, I want to take this time to stress that my differences were not with my fellow designers, Rob Schwalb and Bruce Cordell. I enjoyed every moment of working with them over the past year. I have faith that they'll create a fun game. I'm rooting for them.

Due to my non-disclosure agreement, as well as a desire to keep things on a professional level, I have no intention of going into further detail at this time. (Mostly, I just hate drama, and would rather talk about more interesting things.)

As for what I'll be turning to next, I hope you'll stay tuned. I plan on having an interesting announcement in that regard in the near future."
Alıntı:

 Monte Cook -  http://www.montecook.com/cgi-bin/page.cgi?montejournal

Burden

anasazi

  • Loremaster
  • - 3 -
  • İleti: 61
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #35 : May 01, 2012, 14:53:00 »
24 Mayıs'ta DnD Next yavaş yavaş şekillenmeye başlayacak.
Önce core class ve raceleri play-test'e sunup zamanla dozu arttıracaklar.
En başta önceden yaratılmış fighter, cleric, wizard ve rogue classları ile human, elf, dwarf ve halfling'i sunacaklar.
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

anasazi

  • Loremaster
  • - 3 -
  • İleti: 61
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #36 : May 21, 2012, 20:09:56 »
Persembe gunu yayinlanacak playtest kurallarini epey merak ediyorum acikcasi, su ana kadar takip ettigim kadariyla epey bir mantikli kararlar, kurallar gelistirmis gibiler.
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

Kharnos

  • Narrator
  • - 20 -
  • İleti: 745
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #37 : May 25, 2012, 16:33:56 »
Evet, nihayet yeni düzenlemeye dair yüzeysel bilgileri elde ettik. Artık sistemin neye benzediğini anlamış bulunmaktayız. Yayınlanmış olan bu kurallar (ki bunların çoğuna kural demek bile istemiyorum, aydınlatıcı bilgiler diyelim) elbette zamanla evrimleşmeye devam edecektir. Umarım bu evrimleşme, dengelerin ayarlanması yönünde olur ve sistem şimdiki kolaylığından hiçbir şey kaybetmez. 4th Edition'u hiç bilmediğim için sistemin 4th Edition'dan ne kadar farklı olduğu yönünde yorum yapamayacağım. Ama 3rd Edition veya Pathfinder'a göre önemli değişikliklerin olduğunu söyleyeyim. Bu değişikliklerin çoğunun da, bizlere çok daha iyi bir roleplaying tecrübesi yaşatacak cinsten olduğunu söylemeden geçmeyeyim. Sistemin her tarafından kolaylık, esneklik, hayalgücü fışkırıyor. Umarım bunu hiç bozmadan devam ettirirler ve nihayet 3rd Edition gibi bir kural makinasıyla uğraşmak yerine artık kafamızdakileri kağıda aynen dökebileceğimiz bir sistemimiz olur.

Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

anasazi

  • Loremaster
  • - 3 -
  • İleti: 61
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #38 : May 25, 2012, 20:08:46 »
Güzel olmuş gibi, oynayıp test etmek gerek en kısa zamanda :)
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.

anasazi

  • Loremaster
  • - 3 -
  • İleti: 61
  • our tale begins...
Ynt: D&D Next
« Yanıtla #39 : Ağu 12, 2012, 23:54:29 »
http://www.wizards.com/DnD/Archive.aspx?category=all&subcategory=dragonseyeview

Jon Schindehette'den Dragon's Eye kosesini takip edin derim.
When you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you.