Gönderen Konu: Cleric  (Okunma sayısı 623 defa)

Meldor

  • Planewalker
  • - 6 -
  • İleti: 135
  • "Asla bensiz içmesin."
Cleric
« : Kas 15, 2011, 00:22:21 »
Cleric sınıfı hakkındaki bilgilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim dostlar. Kiminizin bilgileri, kiminizin tecrübeleri baya yardımı olacaktır diye düşünüyorum.

Saygılarımla.
Scimitar

Kharnos

  • Narrator
  • - 21 -
  • İleti: 751
Ynt: Cleric
« Yanıtla #1 : Kas 16, 2011, 23:26:29 »
Cleric, diğer bir deyişle; Ermiş ya da Ruhban, inandığı tanrı veya tanrıçanın sadık hizmetkarı ve elçisidir. Kimi zaman tanrısının saflarında savaşan inançlı bir savaşçı, kimi zaman onun sözlerini dinleyen bir dinleyici ve çevresindekileri öğütleyen bir din adamı, kimi zaman da diyar diyar gezerek kitlelere hitap eden bir misyonerdir. Bir ruhban; güvenilir bir lider, bir danışman ve akıl hocası, bir diplomat, bir şifacı veya bir bilge olabilir. Hatta bu özelliklerin bir çoğuna aynı anda sahip olabilir. Ruhbanlar kendi tanrı veya tanrıçalarına ibadet edilen toplumlarda saygı görürler. Lakin karşıt inançların tapınakları ve müritleri tarafından düşman ilan edilmeleri de mümkündür.

Pathfinder Cleric'leri, tanrı veya tanrıçalara en yakın ve en bağlı karakterler olduklarından Divine büyüleri en etkili kullanan karakterlerdir.  Divine büyülerin kapsamına yaşam verme ya da yaşam alma güçleri, koruyucu veya güçlendirici büyüler, sezgisel veya geleceği görmeye yönelik güçler, küçük ya da büyük çaplı mucizeler, iyileştirme ve yenilenmeye yönelik güçler veya birtakım saldırı büyüleri örnek gösterilebilir. Cleric'ler Channel Energy yetenekleri (ve bu yeteneğe yönelik Feat'ler) sayesinde de oldukça güçlenmişlerdir. Orta derecede silah ve zırh kullanma becerisine ek olarak görmüş geçirmişlikleri, sosyal yetenekleri ve akademik bilgileri ile de partide öne çıkarlar.

Kısıtlı imkanlarımla benden şimdilik bu kadar :) Han tayfasından Calahan Redsky, uzun yıllar boyunca hem Good hem de Evil Cleric karakterler oynatmıştır ve bu konuda duayen sayılır. Onun da açıklamalarına, tecrübelerine ve tavsiyelerine kulak vermek çok faydalı olabilir.

Saygılarımla.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

Vetrinus

  • Loremaster
  • - 8 -
  • İleti: 190
Ynt: Cleric
« Yanıtla #2 : Kas 17, 2011, 23:11:58 »
Orada, o şartlar altında bile engin tecrüben ve bilgini bizlerden eksik etmediğin için şahsım adına çok teşekkür ederim kadim dostum. Bugüne kadar hiç Cleric oynatmadım fakat iyi bilirim; dostsa ne kadar şanslı, düşmansa ne kadar şanssız olduğunuzu. İyi yaratılmış ve kontrol edilen bir Cleric (bknz: Calahan Redsky) bir buldozer gibi güçlü, bir Ferrari gibi etkileyici olabilir. Ve bana göre en önemli özelliği savaşta ve barışta, her zaman çok ama çok işe yarar. Tavsiye edilir. :)

Sevgi ve saygılarımla.
J'alre

Meldor

  • Planewalker
  • - 6 -
  • İleti: 135
  • "Asla bensiz içmesin."
Ynt: Cleric
« Yanıtla #3 : Kas 17, 2011, 23:20:55 »
Teşekkür ederim dostlarım. Yüce DM, her zamanki gibi bilgilerini bize ulaştırmanın bir yolunu buldu.

Sevgili Vetrinus, seninle bu konu ile ilgili bir görüşme talep ediyorum. Yalnız kafamda cevap bekleyen çok soru var. ;)
Scimitar

Kharnos

  • Narrator
  • - 21 -
  • İleti: 751
Ynt: Cleric
« Yanıtla #4 : Kas 18, 2011, 00:31:27 »
Bir Cleric'in ne kadar etkili olabileceğini çok güzel ifade ettiğin için ben de sana teşekkür ederim kadim dostum Vetrinus. Meldor'un Dwarf ırkına ve Dwarf Cleric seçeneğine olan merak ve ilgisini bildiğim için izninizle bir çift söz daha edeceğim. Ruhbanlık, bir cüce için düşünülebilecek en iyi pozisyonlardan birisidir. Cücelerin diğer ırklara göre daha kapalı ve muhafazakar olan toplum yapıları, neredeyse bütün cücelerin sarsılmaz inançlara ve değerlere sahip olmasını sağlamıştır. Cüce tanrı veya tanrıçalarından başka bir kutsal gücün adının bile geçmediği, inançlarını ve değerlerini kaybetmemiş bir toplumda ruhbanların ne kadar değerli oldukları tartışılmaz. Ama onları daha da değerli hale getiren başka bir şey daha vardır. Cüceler kültürel sebeplerden dolayı büyü sanatı ile derin bir bağ kurmamışlardır (istisnalar kaideyi bozmaz). Taş ve metal gibi basit, sağlam ve değişmeyen materyallerle çalışmayı seven ve bütün ihtiyaçlarını bu materyalleri işleyerek karşılayan cücelere göre büyü sanatı karmaşık, anlaşılmaz ve büyük ölçüde gereksizdir. Büyü sanatının yok denecek kadar az kullanıldığı (veya hiç kullanılmadığı) cüce toplumunda büyüsel yardım veya danışmanlık işlerinin önemli bir bölümü de ruhbanlara düşer. Bu da ruhban sınıfını cücelerde tıpkı savaşçılar gibi önemli kılar. Umarım günün birinde karşılıklı olarak uzun uzun konuşur, daha da detayına ineriz değerli dostum Meldor.

Saygılarımla.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

Vetrinus

  • Loremaster
  • - 8 -
  • İleti: 190
Ynt: Cleric
« Yanıtla #5 : Kas 18, 2011, 11:02:25 »
Evet cüceler için çok önemli bir sınıf. Tekrar ve tekrar teşekkürler İlker'im. Askerde olsan da kafa açmaya devam ediyorsun. Sayende öğreniyor, farkına varıyoruz, eksik olma.
Sevgili dostum Meldor; isteğin başım üstüne. Buluşur uzun uzun konuşuruz. Ancak bu ayın 28'inden sonraki ilk Salı, Cuma ya da hafta sonu buluşabiliriz. Bu ayın 28'ine kadar çok önemli iki ayrı proje hazırlamaktayım. Bildiğin deli gibi takılıyorum evde.
Hepinize hürmet eder, mutlu günler dilerim.
J'alre

Meldor

  • Planewalker
  • - 6 -
  • İleti: 135
  • "Asla bensiz içmesin."
Ynt: Cleric
« Yanıtla #6 : Kas 18, 2011, 14:46:03 »
Teşekkürler Yüce DM ve dostum Vetrinus. Dwarf ırkına merakım okudukça artmaktadır. Sürekli yeni bir şeyler öğreniyorum. İşin garip yanı, büyü bana da karmaşık ve gereksiz geliyor. :) Ancak inanılan tanrı ya da tanrıçadan bahşedilen bir hediye ise bu gücü anlayabiliyorum. Diğer türlü içinden çıkamıyorum ve kafam karışıyor. Sizden öğrendiğim, büyü sanatı koca bir okyanus ve oldukça zor bir yol. Beni bu yola sokan şey ise, gücün tanrı ya da tanrıça tarafından verilmiş olması ve bu gücün kullanımının belirli şartlara bağlanmış olmasıdır. Sorumluluklar ve yapılması gerekenler yerine getirilmediği takdirde cezasının çok ağır olmasıdır. Yani yapılan yanlış bir davranış, gücün asıl sahibinin hoşuna gitmediği zaman olacakları az çok tahmin edebiliyorum. İşte bu durum, gücün kullanım amacını ve kime hizmet ettiğini açıklıyor sanırım. Benim gözümde bu güç emanet, ruhban ise kullanıcı konumundadır. İnandığı şeye ne kadar sadık kalırsa o kadar güç sahibi olur diye düşünüyorum. Ruhani yönü güçlü ve inancı uğruna savaş meydanında boy gösteren bir ruhbandır hayallerimdeki karakter. Yardımlarınız olmazsa yapamam sanırım.

Vetrinus, işlerini yoluna koyduktan sonraki ilk salı görüşelim. Öncesinden haber veririm.

Saygılarımla.
Scimitar

Kharnos

  • Narrator
  • - 21 -
  • İleti: 751
Ynt: Cleric
« Yanıtla #7 : Kas 18, 2011, 22:51:29 »
Meldor, bir Cleric'in Divine güçlerini ve tanrısıyla / tanrıçasıyla olan ilişkisini çok iyi kavramış ve harika aktarmışsın. Bu bilgiler konunun meraklıları için çok faydalı olacak şüphesiz.

Pathfinder'da bir Cleric oyuncusu için karakter yaratma seçenekleri oldukça zengin. Sistem öyle esnek tasarlanmış ki, farklı Skill, Feat, Deity, Domain, Spell ve Archetype (alt sınıf) tercihleri ile yüzlerce, belki de binlerce farklı tarzda Ruhban yaratılabilir. Yani savaş meydanlarında boy gösterip silahını etkili bir biçimde savuran bir Cleric yaratmak da oldukça kolay (hatırlayınız: Calahan Redsky'ın bes Anroth askerini yakın dövüşte yere serdiği olay).

Cleric karakter hazırlanırken dikkat edilmesi gereken başka bir husus da Alignment meselesi. Bir Cleric'in yönelimi, tanrısının / tanrıçasının yöneliminden en fazla bir kademe uzakta olabilir. Örneğin Lawful Good  tanrıya inanan bir Cleric; ancak ve ancak Lawful Good, Neutral Good ya da Lawful Neutral yönelimleri tercih edebilir. Yani bir Ruhbanın değerleri ve fikirleri, tanrısından / tanrıçasından fazla uzak olamaz (ya da tamamen paralel olur). Bir Cleric'in rolünü yaparken bu konuda oldukça hassas ve dikkatli olmak gereklidir ki karakter kendi yolundan şaşmasın. Aksi takdirde Meldor'un da dediği gibi: "bunun karakter için acı sonuçları olacaktır."

Meldor, işin özünü kavradığını ve böyle bir karakteri canlandırma zamanının geldiğini düşünüyorum. Zaten ne zamandır bir Dwarf'a hasretiz. Sen de askerden dönene kadar bekleyeceğiz artık.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

Meldor

  • Planewalker
  • - 6 -
  • İleti: 135
  • "Asla bensiz içmesin."
Ynt: Cleric
« Yanıtla #8 : Kas 20, 2011, 12:16:42 »
Domain konusu baya sıkıntılıymış. Belki de henüz nasıl bir karakter yaratmak istediğimi bilmediğim için bana karışık geliyordur. Alignment, domain ve tanrı seçimi yanılmıyorsam birbirleriyle bağlantılı seçenekler. Seçeceğin alignment tanrının görüşlerine uymalı ve domaini de bu görüşe uygun olanlar arasından seçmeliyiz. Seçenek çok olduğundan karar veremedim henüz. Yüce DM ile karşılıklı oturup konuşmak lazım.
Scimitar

Kharnos

  • Narrator
  • - 21 -
  • İleti: 751
Ynt: Cleric
« Yanıtla #9 : Kas 23, 2011, 23:55:57 »
Alignment - Deity - Domain üçlemesini kurmak aslında hiç zor değil. Yeter ki ne istediğini bil. Öncelikle düşündüğün Alignment'a uygun bir Deity, ya da düşündüğün Deity'e uygun bir Alignment belirliyorsun. Sonrası çocuk oyuncağı. Her Deity'nin genelde dört Domain'i olur. Deity'nin hangi yönlerini temsil etmek istiyorsan buna göre iki Domain seçersin. Domain seçiminin Alignment ile tek alakası şudur: Eğer bir Alignment Domain'i seçeceksen (Good, Evil, Law veya Chaos), karakterinin Alignment'ında da aynı ifadenin bulunması şarttır. Örneğin Law Domain seçebilmek için Lawful olmak, Evil Domain seçebilmek için de Evil olmak gerekir. Bunların dışında kalan Domain'ler (örneğin War, Healing, Magic, Trickery gibi), Deity'nin Domain listesinde bulunmak şartıyla özgürce seçilebilir.

Bir Cleric'in Domain'leri, onu hem daha renkli kılan hem de aynı Deity'nin diğer ruhbanlarından daha farklı bir yere sahip olabilmesini sağlayan önemli bir özelliğidir. Hem karaktere kazandırdığı büyülerden ve özel güçlerden (Domain Power) hem de rol oyunculuğuna kattığı zenginlikten dolayı heyecan vericidir. Bu yüzden Cleric oynatan herkesin bu konu üzerinde hassas olmalarında fayda vardır.

Saygılarımla.
Belirli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.
Franz Kafka

CalahanRedSky

  • Awakened
  • - 4 -
  • İleti: 91
Ynt: Cleric
« Yanıtla #10 : Kas 25, 2011, 14:01:55 »
Eminciğim Cleric oynatmanın birçok yöntemi var. Şimdi senin hangi şekilde oynayacağını baştan belirlemen gerekiyor. Çünkü buna göre karakterini level atladıkça geliştirirsin. Eğer karar vermezsen ortaya karışık birşey olur.

Kardeşim cleric istersen iyileştirme ve parti arkadaşlarını güçlendirmeye yoğunlaşmış bir adam olabilir. Bu adam parti için feci faydalı biri olur her zaman ama çok fazla yakın dövüşe girmez. Genellikle parti arkadaşlarının koruduğu ama gerektiğinde dövüşebilecek, partinin hayatını kurtaran bir adam olur.

Diğer bir türü öldürücü veya lanetleyici büyülere yoğunlaşmış olan clerictir. Bu da feci derecede tehlikeli bir adam olabilir. Tek bir dokunmasıyla insanları öldürebilir veya ciddi hasarlar verebilir.

Stratejik büyüler üzerine de yoğunlaşabilirsin. Bu da parti için gerekli bir adamdır.

Bir de benim oynadığım tarz cleric var tabii ki. Ben clerici yakın dövüş adamı olarak geliştirmeyi seçiyorum. Bunun için kendini güçlendirici büyüler seçiyorum. Bir de yakın dövüşte işe yarayabilecek, karşı tarafa zarar veren veya hareket etmelerini engelleyen büyülerle kombine ediyorum ama benim oynadığım karakteri seçmeni şu noktada pek tavsiye etmem. Çünkü bu tarz bir karakteri oynatmak ciddi tecrübe istiyor. Yani ilk başta clerici ve büyülerini baya bir öğrenmen lazım.

Şimdi gelelim teknik bilgilere.

1. Cleric aynı wizard gibi büyü yapar kardeşim. Akşamdan bir sonraki günün büyülerini hazırlar. Tabii ki bir kağıda yazması gerekmez. Bunu anlatma sebebim şu, eğer bir spell level ı sana açıldıysa, sen oradaki bütün büyüleri biliyorsun ve yapabiliyorsun demektir. Sadece hazırlaman gerekmekte. Eğer bir önceki akşamdan hazırlamamışsan kullanamazsın. Ayrıca bildiğin üzere her seviye büyüden günde belli bir miktar yapabilirsin. Bu, tabii ki senin level ına göre değişecektir.

2. Domain cleric için çok önemli birşey. Sen iki tane domain seçeceksin; bu listeyi iyice hatim etmelisin. Çünkü domainler sana ekstra büyüler vb. şeyler verecektir. Ayrıca yaratmak istediğin clerici oluşturmaya başlamandaki ilk adımın domain seçimi olacaktır. Güç domainini seçersen, bu yakın dövüşe yöneleceğin anlamına gelebilir. Tabii ki birebir bunu söyleyemezsin ama yine de bu tarz bağlantıları kurman gerekiyor.

3. Tanrı seçimi çok önemli. Hangi tanrıya tapacaksan, o tanrının anlayışına göre yaşayacaksın. Ona göre RP yapacaksın, hatta belki onun favori silahını kullanacaksın.

4. Alignment çok tehlikeli bir konu. Senin karakterinin ne olacağını dikkatli bir şekilde belirlemen ve alignment ını seçmen gerekiyor. Bu, senin clericin ile ilgili hareketlerini belirleyecektir.

Gelelim RP konusuna.

Cleric sezgileri çok güçlü bir adamdır. Bundan dolayı partide önemli rol oynar. İnsanların danıştıkları, sorular sordukları ve gerektiğinde tavsiye aldıkları biridir. Her ne kadar maceraya çıkmış da olsa yerinin her zaman tapınak olduğunu bilmen gerekiyor. Aslında dövüşmek için doğmuş bir adam değildir. Eğer seçimin bu yönde olacaksa, iyi bir nedene dayandırman gerekiyor kardeşim.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar kardeşim. Eğer daha fazla öğrenmek istediğin birşey varsa bana detaylı olarak sorabilirsin.

Hadi kendine iyi bak.

Calahan RedSky
Ideas never die!